Wednesday, August 29, 2012

BN Terengganu Mampu Sapu Bersih Kerusi DUN & Parlimen


Menteri Besar, Dato' Seri Ahmad Said, yakin bahawa Umno dan Barisan Nasional (BN) Terengganu mampu mempertahankan kerajaan negeri malah menyumbang kerusi Parlimen bagi keutuhan kerajaan BN di peringkat pusat.

Katanya, melihat kepada sokongan akar umbi kepada BN khususnya di negeri Terengganu beliau keadaan tiada masalah yang sukar bagi Umno dan BN di negeri itu.
Beliau berkata demikian kepada Teganukita dan Umno Onlines selepas perjumpaan seluruh saf kepemimpinan Umno Terengganu dengan mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad di Kompleks Yayasan Kepemimpinan Perdana, Puterajaya.

Tun Mahahtir ketika ditemui juga yakin bahawa BN Terengganu mampu menyapu bersih kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan Parlimen di Terengganu jika seluruh ahli dan penyokong Umno berpadu.

Semua kepimpinan Umno Terengganu dari seluruh bahagian telah bersepakat berjanji untuk menyokong sesiapa sahaja calon BN yang dipilih oleh pucuk pimpinan.

Dato' Seri Ahmad berkata, pembangkang sebenarnya tiada isu untuk memburukkan Umno dan kerajaan BN Terengganu kerana kita urustadbir negeri Terengganu dijalankan mengikut kehendak rakyat.

Katanya, rakyat sentiasa ingat dan sama sekali tidak akan melupai akan penderitaan semasa Pas memerintah Terengganu sebelum ini selama empat tahun.






Oleh: Ruslan Abdul Rahman, Pengarang Teganukita