Tuesday, August 5, 2014

Rombakan Untuk Memperkasa Parti

ADUN Jertih, Besut, Muhammad Pehimi Yusof telah dilantik sebagai Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Terengganu yang baru, manakala ADUN Air Putih, Wan Hakim Tan Sri Wan Mokhtar sebagai Ketua Penerangan, manakala Mohd Nasir Yusof dari Bahagian Kuala Terengganu dilantik sebagai Bendahari yang baru.
Setiausaha BPUNT

UMNO Terengganu melakukan rombakan ini dalam barisan kepimpinannya dalam usaha memperkasakan jentera parti dan juga mengekalkan negeri ini kepada Barisan Nasional (BN).

Perkara itu diumumkan sebentar tadi oleh Menteri Besar merangkap Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri, Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Menteri Besar di Dataran Permata, Seberang Takir hari ini.

Pahemi yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat dilantik bagi menggantikan Dato’ Tengku Putera Tengku Awang.

Mohd Nasir yang juga Bendahari UMNO Bahagian Kuala Terengganu dilantik ke jawatan Bendahari menggantikan Nik Dir Nik Wan Ku.

Di bawah pertukaran baru itu juga, Wan Abdul Hakim menggantikan Dato’ Abdul Rahman Bakar selaku Ketua Penerangan UMNO Terengganu.
Ketua Penerangan BPUNT

Manakala Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia yang juga Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu, Dato’ Jailani Johari kekal sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri.

Ahmad Razif berkata, rombakan kecil itu telah dipersetujui Presiden UMNO, Dato’ Sri Najib Tun Razak.

“Rombakan ini diharap dapat memperkukuhkan jentera pentadbiran UMNO di peringkat negeri dalam usaha kita mengukuhkan kedudukan Barisan Nasional di Terengganu,” ujarnya.

Pehimi ketika dihubungi teganukita mengucapkan terima kasih setingginya kepada Pengerusi UMNO negeri dan pucuk pimpinan parti di atas kepercayaan yang diberikan kepadanya.

Begitu juga Wan Hakim dan Mohd Nasir akan menjalankan tugas dan tanggungjawab sebaik mungkin.

Ahmad Razif merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga di atas sumbangan yang diberikan oleh penyandang-peyandang sebelum ini dan berharap peyandang baru dapat meneruskannya.